Straty szybkości przy przechodzeniu przez trzy podstawowe tereny. Łąka/trawa/niskie zarośla , wysokie zarośla/ krzaki oraz przez las.
Np. Żołnierz może przejść w turze 10 cm. na mapie. Idąc drogą faktycznie idze 10 cm. Idąc po łące lub wysokiej trawie pójdzie 90% z tych 10 cm więc przejdzie 9 cm. Po wyższych krzakach przejdzie 7 cm a po lesie tylko 6 cm.
Czołg i Jeep nie mogą jeździć po lesie, chyba że mamy inżyniera i piłę mechaniczną z benzyną lub piłę ręczną. Inżynier wycina drzewa przed pojazdem, który porusza się wówczas z prędkością równą 10% maksymalnej.
Jeep też nie może przejechać przez wysokie krzaki. Zwykły żołnierz może siekierą lub piłą wyciąć zarośla. Wtedy jeep osiąga 20 % swojej prędkości.
Uwaga! Jazda po terenie innym niż droga może uszkodzić pojazd.
Bagno ma 100% szans na uszkodzenie pojazdu, co znaczy że wjeżdżając w bagno tracimy pojazd. Bagno można osuszyć, ominąć lub zbudować most dla pojazdów (inżynier poziom minimum 5)
Trawa uszkadza jeepa i armaty. Ma na to <1 % szans czyli trzeba wyrzucić 1 lub 2 kostką 20 ścienną a potem 1 kostką 8 ścienną.
Krzaki uszkadzają jeepa i armaty. Mają na to 5 %. Czyli trzeba wyrzucić 1 kością 20 ścienną
Pojazd zjeżdżając z urwiska ma 20 % szans na uszkodzenie: 1,2,3,4 kostką 20 ścienną
Czołgu nie da się uszkodzić. Wyjątek: bagno, inny czołg, bazooka, mina p. panc.
Uwaga2!
Czołg przejeżdżając przez las musi mieć usunięte z drogi większe drzewa. Ścinanie ich powoduje hałas.
w każdym ruchu rzucamy kostką, czy wróg nas usłyszał:
1 lub 2 / kostką 16 ścienną: usłyszał nas o ile jest w promieniu 1 metra
3 lub 4 / kostką 16 usłyszał nas o ile jest w promieniu 0,5 metra