ARTEFAKTY

Artefakty losuje harcerz, który awansuje na poziom 8, 9 lub 10


Dotychczas wylosowane artefakty:

Dron:
 Służy do przeprowadzania operacji zwiadowczych. W ciągu jednej tury skanuje teren o promieniu 3 hx w dowolnym terenie wybranym przez właściciela.
Może również skanować pole bitwy podczas walk, dając bezpośredni podgląd i informacje o położeniu wroga do komputera.
Ma jeden ruchomy uchwyt do montowania broni.
Może lądować tylko na lotniskach
Skanuje teren z wybranej wysokości - od 100m do 100 km (im wyżej tym mniej dokładny obraz)
Raz na 8 tur musi zejść na ziemię aby go zatankować (8 kanistrów) i naprawić (1 tura)

Mech:
Mechaniczny robot kroczący o wysokości 2,5 metra.
Posiada czujniki ciepła, ruchu, dźwięku, promieniowania, dalmierz, czujniki rozpoznające oznaczenia na mundurach oraz czujniki rozpoznające twarze.
Chodzi za właścicielem ochraniając go przed wrogim ostrzałem.
Strzela do celów, które strzelają do niego bądź do właściciela.
Można programować jego zachowanie.
Wymaga czyszczenia i naprawy raz na 4  tury, zajmuje to 5 ruchów.
Zwykłe naboje są dla niego nieszkodliwe (chyba że wyrzuci ktoś skrajność)

Skafander:
Szczelnie okrywający żołnierza skafander ochronny.
Ochrania przed toksycznymi gazami (5 ruchów)
Umożliwia 10 ruchów przebywania pod wodą do głębokości 50m
Wbudowany noktowizor, dalmierz.
Ochrania przed małymi odłamkami.
Umożliwia przebywanie w  próżni przez 5 ruchów
Chroni przed ogniem i temperaturą do 250 stopni C. przez 2 ruchy

Laser gun:
Zaawansowana technologicznie broń, pozwalająca razić wroga strumieniami plazmy.
Szybkostrzelność: 1 strzał na 10 sekund, Strzał ciągłym strumieniem przez 10 sekund, potem 1 min ładowania.
Brak odrzutu, Bardzo charakterystyczny dźwięk strzału.
Raz za 4 tury wymaga konserwacji, czyszczenia i ładowania akumulatorów (3 ruchy)
Zupełny brak odporności na zalanie wodą.
W pobliżu dużych metalowych obiektów może szwankować. (zakłócające pole elektromagnetyczne metalu)

 Jetpack:
 Wzmacnia skoki wykonywane przez żołnierza. Maksymalny zasięg skoku w metrach to poziom siły x3 (maksymalna wysokość skoku w metrach to poziom siły).
Żołnierz obciążony skacze tyle % mniej, ile dźwiga kilogramów.
Jetpack działa na benzynę. Spala jeden kanister na 25 skoków.
Zbyt częste używanie może przegrzać silniki.

Nabój Atomowy:
Nabój do zwykłej broni. Siła przebijania pancerza wynosi 10 punktów.
Wybuch niszczy wszystko w promieniu 15 metrów - topi stal i kamienie. Ziemię wypala. W miejscu wybuchu powstaje z ziemi i kamieni wrząca lawa.