trochę o:

Efektywność pracy.

Każda z Waszych jednostek posiada efektywność pracy (lub po prostu - PRACA) na jakimś poziomie.
od 01 do 20. Ta liczba mówi nam, z jaką szybkością, dokładnością możecie pracować.
Do wykorzystania każdego punktu pracy potrzeba Wam jednego ruchu z Tury. Czyli to, że masz 20 punktów pracy, jest ograniczone do 8 tym, że masz tylko 8 ruchów w turze.

Np.:

Zbieranie drewna, wymaga 1 jednostki PRACY ---> aby zebrać 1 deskę, potrzeba 1 ruchu w turze.
czyli: Osoba z 2 pkt PRACY zbierze 2 deski
osoba z 10 pkt. zbierze 10 desek.
osoba z 20 pkt. zbierze 20 desek


Wydobywanie kamieni, wymaga 5 jednostek PRACY ---> aby zebrać jeden kamień potrzeba 2 ruchów w turze.
czyli:
Osoba z 5 pkt pracy zbierze 1 kamień   ---> jeden kamień zbiera przez 2 ruchy
osoba z 25 pkt pracy zbierze 5 Kamieni ---> jeden kamień zbiera przez 2 ruchy, 5 kamieni w 10 ruchów.
osoba z 20 pkt pracy zbierze 4 kamienie.

wykonywanie łuku:
poziom1: 10p Pracy
poziom2: 15p Pracy
poziom3: 25p Pracy

czyli, osoba która ma 5 pkt. pracy, spędzi nad łukiem poziom2:           15/5 = 3 tury


Przykładowe koszty pracy:
- chodzenie 500m - 1pP
- bieganie 500m - 4pP (biegnąc można uciec wrogowi, szybciej dostarczyć meldunek jeżeli liczy się czas)

Działanie karty SZYBKOŚĆ: np. karta na poziomie 1 dodaje nam 1pP tylko do ruchu. itd.

- skradanie (we wsi, małe odległości) - 2pP
- skradanie 500m - 20pP --> zależy też od kart bonusowcyh.
- obrabianie kamienia na bruk - 10pP
- budowanie z drewna - 3pP na każdą zużytą deskę
- kopanie rowów - 10pP na każde 500m 3pP na kopanie w bazie, okopanie się